“Z kuşağının 316 milyar dolar harcama potansiyeli var”

Gülden Yılmaz, Koton Kurucu Ortağı, İstanbul Okan Üniversitesi’nde Girişimcilik Dersi’nde Konuştu

İstanbul Okan Üniversitesi, Türkiye’de ilk kez başlattığı Girişimcilik Dersi’ne Koton Kurucu Ortağı Gülden Yılmaz’ı konuk etti. Yılmaz, öğrencilere giyim sektörüne adım atma hikayesini ve iş hayatında kazandığı tecrübeleri aktardı.

“Teenler için yeni bir marka çıkarabiliriz”

Yılmaz, Türkiye’nin doğurganlık hızının gerilemesi nedeniyle artık çok yaşlı ülke kategorisine girdiğini ve yalnız yaşayan kişi sayısının arttığını belirtti. Değişen tüketici ihtiyaçlarına göre satış stratejileri oluşturduklarını vurgulayan Yılmaz, “Araştırmalara göre 2000-2016 yıllarında doğan Z kuşağının yılda 316 milyar dolarlık harcama potansiyeli var. İnfluencerlardan etkilenerek alışveriş yapıyorlar. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre kozmetik müşterilerinin %49’u 14 yaş altında. Vegan ve sürdürülebilir ürünlere yönelmelerinin yanı sıra teenler (13-18 yaş arası) olarak yeni bir grup geliyor. Şirkette trendleri analiz ediyoruz. Teenler için yeni bir marka çıkarabiliriz” şeklinde konuştu.

Yılmaz, gençlere “Olmaz diye bir şey yoktur” diyerek tavsiyelerde bulundu. “Yetkinliklerinizi biriktirin, merak edin, sorgulayın, iyi ve dikkatli birer gözlemci olun, hayal edin, risk analizi yapın, ilgilendiğiniz konuya odaklanın, kendinizi motive edin, azminizi kaybetmeyin” sözleriyle gençlere cesaretlendirici mesajlar verdi.

Konfor alanından çıkmak ve farklı düşünmek gerektiğini vurgulayan Yılmaz, “Ben 21, eşim 24 yaşındayken Koton için bir hayal kurduk ve sonunda başardık. Farklı düşünmeli ve sıradan düşüncelerin dışına çıkmalısınız” hatırlatmasında bulundu.

Gülden Yılmaz, konuşmasının ardından İstanbul Okan Üniversitesi öğrencilerinin sorularını yanıtladı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir